
Mali badacze świata
Projekt realizowany jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)
Priorytet: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji
Działanie: FESL.06.01 – Edukacja przedszkolna
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Katolickim Przedszkolu im. Dzieciątka Jezus w Cieszynie dzięki realizacji zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz rozwijających kompetencje kluczowe, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry przedszkola dzięki szkoleniom i studiom podyplomowym na podstawie problemów zidentyfikowanych w przeprowadzonej diagnozie.
Grupa docelowa to dzieci uczęszczające do Katolickiego Przedszkola w Cieszynie: 60 dzieci (22K,38M) z Cieszyna i okolic (woj. śląskie), które wezmą udział w zaplanowanych zajęciach dodatkowych oraz 5 nauczycielek (5K).
Projekt realizowany będzie od 1 września 2024 do 31 sierpnia 2026.
W ramach projektu realizowane będą dwa zadania:
1/ Wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych wraz z doposażeniem
W ramach tego zadania przewidziano następujące zajęcia:
Terapia ogrodem: zajęcia kształtujące świadomość ekologiczną oraz postawy prozdrowotne
Muzykoterapia
Arteterapia
Zabawy matematyczne: rozwijanie kompetencji matematycznych przy użyciu robotów, mat kodujących oraz klocków.
Zajęcia kształtujące preorientację zawodową
Więcej nas łączy, niż dzieli – program przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu
Zaplanowano także Święto zdrowego przedszkolaka – festyn z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym podsumowujący efekty projektu.
W ramach zadania zaplanowano zakupy sprzętu i pomocy dydaktycznych, m.in.: magiczna ściana/podłoga, zestaw do rozwoju kompetencji kluczowych z robotem i matą typu kodowanie na dywanie, zestaw klocków edukacyjnych do kodowania oraz książka z lekcjami i ćwiczeniami, pakiet Kodowanie i Programowanie – pakiet 3 gier zawierających 223 aktywności, które w przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat programowania, gra do treningu koncentracji, płyty sensory – płytki podłogowe z płynnym wypełnieniem, projektor świetlny i dźwiękowy, gra pamięć sensoryczna, gra drewniana mozaika, klocki magnetyczne, materiały plastyczne, pomoce sensoryczne, instrumenty muzyczne, narzędzia ogrodnicze, zestawy nasion i ziół, pomoce do zajęć z preorientacji zawodowej, projektor krótkoogniskowy.
Zaplanowano również zakup schodołazu gąsienicowego w celi likwidacji barier architektonicznych w szkole.
2/ Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji nauczycieli przedszkola
W ramach tego zadania przewidziano studia podyplomowe:
Terapia zajęciowa z arteterapią
Rytmika i muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
oraz szkolenia:
Metody Psychoterapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
Zapobieganie dyskryminacji i edukacja dla wartości
Terapia Ręki PTR© I i II stopień, kurs nadający uprawnienia
Sensoplastyka® – trener I stopnia
Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki:
Wskaźniki produktu:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej 60 (22K, 38M)
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 5 (5K)
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 1
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem 60 (22K, 38M)
Wskaźniki rezultatu:
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 5 (5K)
#Fundusze UE #Fundusze Europejskie
Wartość projektu: 282 941,12 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 240 499,95 zł
„Więcej nas łączy niż dzieli” – program przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu