Mali badacze świata
Projekt realizowany jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)
Priorytet: FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji
Działanie: FESL.06.01 – Edukacja przedszkolna
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Katolickim Przedszkolu im. Dzieciątka Jezus w Cieszynie dzięki realizacji zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz rozwijających kompetencje kluczowe, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry przedszkola dzięki szkoleniom i studiom podyplomowym na podstawie problemów zidentyfikowanych w przeprowadzonej diagnozie.
Grupa docelowa to dzieci uczęszczające do Katolickiego Przedszkola w Cieszynie: 60 dzieci (22K,38M) z Cieszyna i okolic (woj. śląskie), które wezmą udział w zaplanowanych zajęciach dodatkowych oraz 5 nauczycielek (5K).
Projekt realizowany będzie od 1 września 2024 do 31 sierpnia 2026.
W ramach projektu realizowane będą dwa zadania:
1/ Wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych wraz z doposażeniem
W ramach tego zadania przewidziano następujące zajęcia:
Terapia ogrodem: zajęcia kształtujące świadomość ekologiczną oraz postawy prozdrowotne
Muzykoterapia
Arteterapia
Zabawy matematyczne: rozwijanie kompetencji matematycznych przy użyciu robotów, mat kodujących oraz klocków.
Zajęcia kształtujące preorientację zawodową
Więcej nas łączy, niż dzieli – program przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu
Zaplanowano także Święto zdrowego przedszkolaka – festyn z rodzicami w ogrodzie przedszkolnym podsumowujący efekty projektu.
W ramach zadania zaplanowano zakupy sprzętu i pomocy dydaktycznych, m.in.: magiczna ściana/podłoga, zestaw do rozwoju kompetencji kluczowych z robotem i matą typu kodowanie na dywanie, zestaw klocków edukacyjnych do kodowania oraz książka z lekcjami i ćwiczeniami, pakiet Kodowanie i Programowanie – pakiet 3 gier zawierających 223 aktywności, które w przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat programowania, gra do treningu koncentracji, płyty sensory – płytki podłogowe z płynnym wypełnieniem, projektor świetlny i dźwiękowy, gra pamięć sensoryczna, gra drewniana mozaika, klocki magnetyczne, materiały plastyczne, pomoce sensoryczne, instrumenty muzyczne, narzędzia ogrodnicze, zestawy nasion i ziół, pomoce do zajęć z preorientacji zawodowej, projektor krótkoogniskowy.
Zaplanowano również zakup schodołazu gąsienicowego w celi likwidacji barier architektonicznych w szkole.
2/ Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji nauczycieli przedszkola
W ramach tego zadania przewidziano studia podyplomowe:
Terapia zajęciowa z arteterapią
Rytmika i muzykoterapia w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
oraz szkolenia:
Metody Psychoterapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
Zapobieganie dyskryminacji i edukacja dla wartości
Terapia Ręki PTR© I i II stopień, kurs nadający uprawnienia
Sensoplastyka® – trener I stopnia
Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki:
Wskaźniki produktu:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej 60 (22K, 38M)
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 5 (5K)
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 1
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem 60 (22K, 38M)
Wskaźniki rezultatu:
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 5 (5K)
#Fundusze UE #Fundusze Europejskie
Wartość projektu: 282 941,12 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 240 499,95 zł
„Więcej nas łączy niż dzieli” – program przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu
Regulamin rekrutacji
Regulamin wersja dla osób z problemami ze wzrokiem
Klauzula informacyjna
Deklaracje
Dane uczestników projektu nauczycielki KP Cieszyn 2024 deklaracja udziału w projekcie nauczycielki KPC 2024 oswiadczenie o kwalifikowalnosci nauczycielki KPC 2024 wstępna deklaracja udziału w projekcie KPC nauczycielki 2024deklaracja udziału w projekcie nauczycielki KPC 2024dane uczestników KP C 2024 deklaracja udziału w projekcie KPC 2024 oswiadczenie o kwalifikowalnosci KPC 2024
Harmonogramy
Harmonogram listopad 2025 Harmonogram październik 2025 Harmonogram wrzesień 2025 październik 2024 listopad 2024 grudzień 2024 styczeń 2025 Harmonogram luty 2025 Harmonogram marzec 2025 Harmonogram kwiecień 2025 Harmonogram Maj 2025 Harmonogram czerwiec 2025 Harmonogram lipiec 2025 Harmonogram sierpień 2025

